Motionsroning

Brug Kerteminde Roklub som dit sted til effektiv motion. Roning er en meget effektiv motionsform, da stort set alle muskler bliver rørt. Derudover medfører rotræningen mange skønne naturoplevelser på vandet. Vi har mange forskellige bådtyper i klubben, som tilbyder hver sin roform.

Outriggerbådene vejer meget lidt og er derfor hurtige i vandet. De kræver derfor en god teknik.

Inriggerbådene vejer lidt mere, som derfor gør dem nemmere at ro. Begge bådtyper kan man lære at bruge ret hurtigt. Det er op til en selv, om man vil ro med et fast rohold, eller om man vil møde op til roaftener og sættes sammen med de andre fremmødte medlemmer. På en typisk dag starter de første rohold klokken 5 og de sidste klokken ca. 18. Når man har lært at ro, er klubben altid åben, og bådene er til fri afbenyttelse.

I roklubben ror medlemmer dagligt korte ture i Kerteminde Fjord og i Bugten. Ud over det er der også mulighed for langtursroning. Her tager medlemmer på ture, som strækker sig over flere dage med overnatning i bl.a. landets mange Roklubber.